Re: Prywatne pliki na firmowym serwerze.

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 15:08:17 MET DST

Dnia 2010-09-09, o godz. 06:44:52
" 666" <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³(a):

> Mam 2TB miejsca, z czego wykorzystujê 0 (zero) bo nie lubiê, jak mi
> jaki¶ m³odociany admin po plikach biega, niezale¿nie czy plikach
> s³u¿bowych (jakie¶ ostre drafty na klientów ;)) czy pó³prywatnych.

Powiem Ci tak - jak zatrudniasz m³odocianego admina to nie dziwi siê ¿e
czyta i przegl±da Twoje pliki. Zatrudnij admina ale nie m³odocianego
tylko wykwalifikowanego i jako jedna z prac zleæ mu opracowanie
kompleksowego systemu zabezpieczeñ w firmie. A to jakie ma ponie¶æ
konsekwencje za niewykonanie tego systemu czy jego omijanie zawrzyj w
umowie o pracê z nim. To co chcesz robiæ szukaj±c jakich¶ protez
samodzielnie to jest wchodzenie w zakres jego wiedzy i
odpowiedzialno¶ci. Swoj± droga musisz zaufaæ adminowi - wiem ¿e to
trudne ale jednak konieczne. Zwróæ uwagê ¿e swoje pliki zaszyfrujesz
ale ju¿ np. swoim kontrahentom wysy³asz je w postaci jawnej. A admin ma
dostêp do serwera pocztowego i sieci z której pocztê wysy³asz. I co?
tez tu bêdziesz kombinowa³? IMHO nale¿y zatrudniæ porz±dnego admina,
zap³aciæ mu adekwatnie do jego umiejêtno¶ci i obowi±zków i wyrywkowo
kontrolowaæ - ale wcze¶niej go poinformowaæ ¿e bêdzie to robione.
Trzeba mieæ ciut zaufania do ludzi. Wiem ¿e to czasami ciê¿ko
zrozumieæ - czêsto s³yszê od którego¶ ze swoich userów ¿e na pewno
czytam jego pocztê albo przegl±dam pliki. Tak jakbym mia³ czas i ochotê
to robiæ ka¿demu z paru tysiêcy swoich userów ;-). Oczywi¶cie czasami
monitorujê i rejestrujê to co robi konkretny u¿ytkownik - ale w ramach
regulaminu który ka¿dy user podpisa³. Zw³aszcza gdy dzia³ania usera
stanowi± naruszenie interesu firmy lub z³amanie prawa.

Zdrówko