Re: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?

Autor: Rafa艂 艁ukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 13 Sep 2010 - 00:04:10 MET DST

> Sklep (mo偶e nie wszystkie, ale internetowe to tak) maj膮 podpisan膮 umow臋
> z jak膮艣 firm膮 kuriersk膮. Trzeba zareklamowa膰, dogada膰 si臋 ze sklepem, 偶e
> np. niezgodno艣膰 towaru z umow膮 i sklep podaje numerek na jaki trzeba sie
> powo艂a膰 zamawiaj膮c kuriera na koszt sklepu. 2 razy mia艂am takie zwroty,
> w tym jeden z kim艣 z Allegro, kto zwr贸ci艂 mi nawet koszty "w te i we wte".

Umowa z kurierem nie ma tu znaczenia :) Czasami po prostu mo偶esz zam贸wi膰
kuriera (DHL), jezeli odbiorca ma umow臋, to zap艂aci zgodnie z umow膮. W
przypadku UPS np. s膮 dwie opcje, albo klient podaje numer sprzedawcy,
albo sprzedawca zamawia kuriera dla Ciebie /de facto przygotowuje list
przewozowy, ty sobie drukujesz i zamawiasz kuriera jak Ci wygodnie/

ale to logistyka.

Jest kwestia zwrotu towaru niezgodnego z umow膮, kt贸ra je偶eli dobrze
pami臋tam obowi膮zuje przez 6 m-cy od zakupu, ale to generalnie delikatna
sprawa, klientom zdarza si臋 zwraca膰 towar sprawny, szczeg贸lnie w
przypadku wszelkiego rodzaju sprz臋tu komputerowego. Mi si臋 wszystkie
relkamacje udaje za艂atwia膰 na drodze uzgodnien. Czasami ktos chce
zwrocic sprawny, ale towar jest na zamowienie i tego nie moze itd. Wiec
zawsze zaczyna sie od rozmowy, by uniknac kwestii, ze klient nagle wysyla.

Widzialem wiele interpretacji /pisemnych/ odnosnie niezgodnosci, ale
chyba nigdzie nie spotkalem zapisow dotyczacych transportu, to niejako
jest osobna us艂uga, kt贸ra jest wykonana poprawnie. Szczerze m贸wi膮c musze
dopyta膰 prawnika, czy gdzie艣 nie ma wyrok贸w, na kt贸re mo偶na si臋 powo艂a膰.

Wiesz, rynek IT jest szczeg贸lny /niska mar偶a/, wi臋c ka偶dy dodatkowy
koszt boli, nie wystepuje tu te偶 tak silne przywi膮zanie klienta do
sklepu, dysk贸w czy procesor贸w nie kupuje si臋 co miesi膮c. W innych
bran偶ach, np w przypadku kosmetyk贸w, taki sprzedawca zap艂aci za
transpor, da gratisy i jeszcze na tym zarobi w przypadku problemu :)
Przy wysokich obrotach takie kwestie po prostu szacuje sie w kosztach i
staje si臋 to cz臋艣ci膮 polityki sklepu.

Ok. ale sprawiam, ze to sie robi lekko off-topic. przepraszam :)

R.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
Lubisz mi艂膮 obs艂ug臋 - skorzystaj! :)