Re: Dysk 2,5 cala na USB - problem

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 12 Sep 2010 - 23:22:08 MET DST

On 2010-09-12 22:34, Radosław Sokół wrote:

> Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nowy standard rozwiąże prob-
> lem marnej jakości kabli, na których przy 1 A prądu spadek
> napięcia przekracza 0.1 V? :) Przy większym dopuszczalnym
> prądzie problem się przecież tylko *pogłębi*, a nie rozwiąże.
>
> Nie trzeba USB 3.0. Wystarczy stosować dobre kable i markowe
> obudowy.

Z mojego pkt widzenia problemem USB2.0 w stosunku do HDD są dwa obszary:
1. rozruch dysku
2. maksymalny transfer

Pierwszy mozna (teoretycznie) rozwiązać nawet bez specjalnych kabelków
(Y), montując układ który zgromadzi energie i da dyskowi szanse na
chwilowy wzrost poboru prądu przy starcie. Nie widziałem w praktyce
takiego rozwiązania /zapewne drogie/

Co do kabli nie szukałbym dziury w całym - ten sam dysk (USB3.0), kabel
zajebistej jakości, na jednym gniazdku USB2.0 działa cacy, na drugim nie
ruszy (nie rozpędzi się). Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że
traktujesz to jako większy problem. mając standard zawsze można kupić
kabel spełniający specyfikacje.

co do pkt. 2 - usb2.0 tu nic nie poprawi, kiedyś w obudowach będą dyski
SSD / w tej chwili nie ma to sensu, jeżeli dysk taki daje transfer
>30MB/s).

Podsumowując - problem może sie pojawic, *gdy będą urzadzenia
pobierające w sposób ciągły prąd >=900mA* / to jeżeli dobrze pamiętam
max USB3.0 (standard, są jeszcze odlamy))/. W przypadku typowych HDD
2.5" *ciągły pobór* prądu jest mniejszy - max w granicach 500mA

pozdr.
Rafał

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/