Re: Domowy NAS i przyległości

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Thu 09 Sep 2010 - 09:55:03 MET DST

W dniu 09-09-2010 09:45, Maciek Babcia Dobosz rzecze:

> Albo dedykowany NAS albo coś na małej płycie z jakimś Atomem jak mam

A jakiś dedykowany NAS załatwi mi choćby mldonkey?

> być energooszczędne. I czemu przy think client dopuszczasz dyski a USB a
> na miniITX już nie? Jesli mam być energooszczędne to zapomnij o PIII.

Dopuszczam, tylko wolałbym jeden kawałek sprzętu, a nie stado luźno
powiązane kabelkami :-)

> Ja mam - jako serwer a nie NAS ale to kwestia konfiguracji softu -

W zasadzie kwestia nazwy ;-) Gdyby interesował mnie wyłącznie serwer
plików pewnie wziąłbym dedykowanego NASa. Ale chcę mieć jeszcze
rsynca i mldonkeya. Najchętniej na Lennym :-)

> Wsadzone to jest w taką obudowę w demobilu:
> http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ_%28desktop_computer%29

Ergo: szukać oszczędnej płyty ITX i porzeźbić z obudową?

> cala z laptoka - musiałem porzeźbić z mocowaniem ale zmieszczą się tam
> spokojnie 2 sztuki a na siłę to i 4 ale będzie problem z chłodzeniem.

Potrzebuję wyłącznie dwóch- na RAID. CD/DVD całkowicie zbędny, to nie
ma być jakieś mediacenter ;-)

Dzięki za pomoc, pozdrawiam

--
Dominik (& kąpany)