Re: w laptopie: SSD czy HD?

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Mon 06 Sep 2010 - 13:16:55 MET DST

Dnia 2010-09-06 10:18, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> Dawniej też nie za bardzo były ograniczenia poza - czasami - wzmianką
> w instrukcji. Pamiętam serię komputerów Optimusa (jeszcze za czasów
> 486/Penium 60 MHz) gdzie dyski 80 i 120MB były mocowane w uchwytach nad
> zasilaczem elektroniką do góry. Czemu tak były wykonane ucgwyty w
> obudowie nie mam pojęcia - w każdym razie inaczej niż "na plecach"
> dysku nie dało rady tam wsadzić bo nie paswoały otwory montażowe. Kilka
> tysięcy sztuk (to była seria zamówiona przez MEN dla szkół) działało
> bez większych problemów przez swój czas i nie użytkownicy na awarie
> [...]

Zamontowanie dysku "do góry nagami" nie powinno być specjalnie
szkodliwe.
Były obudowy w których dyski montowało się pionowo i też nikt
specjalnie nie skarżył się na awaryjność, dziś spotyka się
często obudowy na dyski zewnętrzne z możliwością postawienia
ich w pionie i też nie słychać o jakiejś pladze awarii z tego
powodu.
Najweselej wyglądał montaż HD w Amigach 1200 w oryginalnej
obudowie, dysk leżał pochylony pod kątem. Mam dysk który
przepracował tak kilka lat i jeszcze jest sprawny.
:-)

Pozdrawiam