Re: w laptopie: SSD czy HD?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 06 Sep 2010 - 10:18:44 MET DST

Dnia 2010-09-06, o godz. 09:38:59
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> Dzisiaj nie ma takich ograniczeń, choć sam bym tak dysku nie
> montował. Inna sprawa, że trudno używać komputera przenośnego
> położonego dołem do góry...

Dawniej też nie za bardzo były ograniczenia poza - czasami - wzmianką
w instrukcji. Pamiętam serię komputerów Optimusa (jeszcze za czasów
486/Penium 60 MHz) gdzie dyski 80 i 120MB były mocowane w uchwytach nad
zasilaczem elektroniką do góry. Czemu tak były wykonane ucgwyty w
obudowie nie mam pojęcia - w każdym razie inaczej niż "na plecach"
dysku nie dało rady tam wsadzić bo nie paswoały otwory montażowe. Kilka
tysięcy sztuk (to była seria zamówiona przez MEN dla szkół) działało
bez większych problemów przez swój czas i nie użytkownicy na awarie
dysków jakoś specjalnie częściej niż na inne modele nie narzekali.

Zdrówko