Re: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Mon 06 Sep 2010 - 09:36:30 MET DST

W dniu 02.09.2010 16:39, raviz pisze:
> Ok, zatem sprecyzujmy w jakich zastosowaniach RAID 0 bedzie sensowny:
> -ladowanie sie systemu i przyspieszenie dzialania systemu

Ładowanie -- trochę, ale robi się to raz dziennie lub
nawet rzadziej, więc nie widzę sensu przyspieszania.

Działanie -- znów trochę, ale system działa najszybciej,
gdy *w ogóle* nie korzysta z dysku i do tego należy dążyć,
a nie montować RAID. Poza tym, co z tego, że taki na przy-
kład Word uruchomi się w sekundę, a nie w dwie, skoro pod-
czas pisania już nic się nie przyspieszy tym RAIDem? ;)

> -obrobka filmow

Tak. Jeżeli ktoś się tym intensywnie zajmuje, to powinien
zainteresować się RAID 0.

> -ladowanie gier, w ktorych sa przerzucane duze ilosci danych miedzy
> dyskiem a pamiecia

Trochę, ale znów -- jeżeli ładowanie kolejnego poziomu nawet
przyspieszy z 30 sekund do 15 sekund (co i tak jest zbytnim
optymizmem z mojej strony), to co da te kilkanaście sekund,
skoro przez kolejne pół godziny wydajność nie będzie zale-
żała od dysku, tylko od CPU i GPU?

> Ogolnie RAID 0 wg mnie znajduje zastosowanie tam gdzie sa przerzucane
> duze ilosci danych miedzy HDD a RAM.

A tego należy unikać po prostu, chyba że się nie da (czyli
w przypadkach, gdy się obrabia wielkie zbiory danych, naj-
lepiej sekwencyjnie). W normalnym użytkowaniu komputera dysk
powinien pracować aktywnie przez znikomy ułamek czasu, przez
resztę komputer powinien korzystać z danych w RAM.

> Swietnie tez sprawdza sie kopiowanie plikow miedzy jednym RAID 0 a
> drugim RAID 0

Super, ale trzeba być naprawdę dziwnym, by znajdować satys-
fakcję z kopiowania danych między dwiema macierzami ;)

|                 |  Politechnika Śląska                   |