Re: [OT] Czy jest patent na bezbolesne pozbycie sie RAID 0?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Wed 01 Sep 2010 - 16:28:05 MET DST

Uzytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisal w wiadomosci
news:i5ljas$p25$1@inews.gazeta.pl...

> Czy na tej macierzy jest Bron Boze system operacyjny? IMHO bez trzeciego
> dysku sie nie obejdzie.
> BTW: zawsze mnie zastanawial sens robienia RAID 0 na domowym pececie przy
> wspólczesnych pojemnosciach i szybkosciach dysków. RAID 1 - i owszem, ale
> czemu ma sluzyc RAID 0 w domowych zastosowaniach? I jeszcze stawianie na
> tym systemu?

Wiesz, gdyby RAID 0 dawal przyspieszenie o 5 czy 10 % to raczej tez bylbym
negatywnie nastawiony. Ale ze dodaje ~50%, a czasem zdaje sie i 80%
szybkosci to juz jest zdecydowanie warta rozpatrzenia decyzja, jesli mamy
conajmniej 2 dyski. A co do backupu, to nie jest niezbedny trzeci dysk, bo
przy tworzeniu macierzy nie trzeba przeznaczac na nia calej pojemnosci
dysku. I wtedy z tych pozostawionych luzem gigabajtów mozna juz zrobic
normalne partycje niezalezne od drugiego dysku (a teoretycznie to chyba
nawet moznaby z pierwszych polówek dysków zrobic RAID 0, a z drugich polówek
RAID 1).