Re: zestaw pod sprzęt pod mały serwer

Autor: RD <rd_at_grupy.com1>
Data: Thu 26 Aug 2010 - 23:35:54 MET DST

  Na wstępie napiszę, że chyba jest to jedna z nielicznych odpowiedzi -
sensownych - w tym wątku. Dziękuję ;-)

> Jak ważne są dane - czy trzeba dyski w jakimś RAID-zie czy pad nie jest
> groźny bo to serwer do zabawy? Może wpierw sprecyzuj do czego ten serwer
> ma służyć?

  Nie skonkretyzowałem swojego pytania, ponieważ pomyślałem, że nikt nie
będzie pytał o pomoc w doborze sprzętu do serwera www/mail, który nie
potrzebuje RAID i będzie serwerem do zabawy. To wielu robi na tym, co
mają i nie pytają wówczas o nic. Ale chyba się myliłem, więc:
  Jest to niewielki hosting, w tej chwili kilkadziesiąt domen, kilkaset
kont e-mail, kilkanaście serwisów www i kilka sklepów internetowych.
Bezpieczeństwo danych jest istotne - RAID.

  Na końcu mojego posta wymieniam Della 2650, ale też informuję o tym,
dlaczego go nie wybieram. Sugeruję sprzęt, który mnie interesował, ale z
racji braku możliwości (chyba?) zastąpienia zainstalowanych dysków SCSI
- dyskami SATA, zrezygnowałem.

> W racku? Jeśli to nie jest składak w obudowie rackowej na płycie w
> standardowym formacie (np. ATX) to zwykle bezproblemowo dołożysz
> pamięć i ciut rzadziej bezproblemowo wymienisz procesor. O wymianei
> płyty możesz zwykle zapomnieć,

  Raczej myślę o komponentach PC w obudowie ATX (ale rack). Niemniej
tylko dlatego, że poleasingowe serwery wydają mi się wysłużone, a
kwestię dysków już wspominałem. Zatem szukam propozycji pod potrzeby w/w
hostingu (os FreeBSD).

> A obliczyłeś ile Ci tej przestrzeni dyskowej potrzeba na pocztę i WWW?
> Bo może wcale nie trzeba dysków wymieniać?

  Obecnie są 80Gb i brakuje co najmniej drugie tyle, stąd interesuję się
dyskami SATA, które są relatywnie tanie - np. 2x500Gb.

  Dzięki raz jeszcze.

Pozdr,
Rafał