Re: zestaw pod sprzęt pod mały serwer

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 25 Aug 2010 - 11:12:33 MET DST

Dnia 2010-08-25, o godz. 00:11:57
RD <rd@grupy.com1> napisał(a):

> Witajcie,
>
> Potrzebuję hmm.. opinii? podpowiedzi? w kwestii złożenia zestawu
> pod maszynę, która będzie pracowała jako serwer www/e-mail.
> Oczywiście jest to zestaw budżetowy, stąd komponenty PC, a nie nowy -
> firmowy serwer.

Potrzebuję złożyc serwer bazy danych. Albo - potrzebuję komputera. Wymóg
na podobnym poziomie abstrakcji co Twój. A co to ma być za serwer?
Chociażby w jakij obudowie? Piszesz że mają być komponenty zwykłego PC
a dalej wymieniasz Dell 2650 który jest serwerem rackowym OIDP. Nie
napisałeś pod jakim systemem to ma pracować, jak wielu użytkowników ma
mieć poczta, jak obciązony ten serwer WWW. I teraz my mamy zgadywać czy
chodzi Ci o maszynę do zabawy w domu gdzie będa 3 konta i parę
statycznych stron czy może serwer dla firmy gdzie kont będzie parę seek
a WWW to systemy z np. dużą bazą danych i setkami odsłon na sekundę.
Jak ważne są dane - czy trzeba dyski w jakimś RAID-zie czy pad nie jest
groźny bo to serwer do zabawy? Może wpierw sprecyzuj do czego ten serwer
ma służyć?

> Co moglibyście zaproponować, aby działało sprawnie i wydajnie przez
> jakiś czas?

Serwer ;-)

> W sumie, najbardziej, zależy mi na dostępności (w dłuższej
> perspektywie czasu, o ile tyle serwer bezproblemowo będzie działał)
> części tj. ew. wymiana płyty, procesora, ramu.

W racku? Jeśli to nie jest składak w obudowie rackowej na płycie w
standardowym formacie (np. ATX) to zwykle bezproblemowo dołożysz
pamięć i ciut rzadziej bezproblemowo wymienisz procesor. O wymianei
płyty możesz zwykle zapomnieć,

> Mogę liczyć na Waszą pomoc? :-)

Możesz. Tylko zadaj odpowiednio precyzyjne pytania.

> p.s. pytałem już gdzieniegdzie o opinie nt. używanego dell'a
> poweredge 2650, jednakże są one z dyskami SCSI, których zamienić na
> SATA się nie da. Gdyby było inaczej, kupiłbym 2szt. tego modelu plus
> nowe dyski SATA, jednak ta opcja odpada. ;-)

A obliczyłeś ile Ci tej przestrzeni dyskowej potrzeba na pocztę i WWW?
Bo może wcale nie trzeba dysków wymieniać? Jako przykład podam Ci takie
coś: niewielka firma (kilkanaście maili, firmowe WWW oparte o LAMP
(linux, Apache, MySQL, PHP), system to Debian. Pracuje nad wyraz
sprawnie na używanym Dellu 2600 (2xPentium 1333 i 2GB pamięci) z 2
dyskami 9GB w mirrorze na system plus 4 dyskami 18GB w RAID5 na dane
przy czym wystrczyłoby te 2x9 ale akurat zakupiona maszyna tyle miała
więc tak je wykorzystałem. Backup codzienny po sieci na jednodyskowy
NAS podpięty do sieci. Jeśli koniecznie chcesz dyski
SATA to poszperaj za serwerami z takimi choć pewnei na rynku używek
łatwiej będzie coś pod dyski IDE znaleźć. Licz się także z tym że
używane serwery rackowe ani ciche ani energooszczędne nie będą. I np. w
innej firmie do podobnych zastosowań stoi z powodu ciszy i
energooszczędności netbook Asus EEE 1000H z uszkodzonym ekranem plus
backup na jeden z PC-tów w firmie. Wszystko zależy do czego ma tenm
serwer służyć a tego precyzyjnie nie napisałeś.

Zdrówko