Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Ryszard Halski <challey_at_op.pl>
Data: Thu 19 Aug 2010 - 11:03:28 MET DST

"nadir" <none@hell.org> wrote in message
news:i4hkcd$c0t$1@news.vectranet.pl...
> Chodzi mi o coś innego, kiedyś wiedza z dziedziny sprzętu, była w
> technikum,

bardzo interesujące, wg ciebie studiowanie elektroniki/automatyki/robotyki
nie było konieczne po kursie poznawczym "sprzętu" w technikum?

> a na studiach praktycznie sama matematyka i programowanie.

coś się zmieniło w tym względzie?

> Nie mam pojęcia jak procentowo to wyglądało, ale można przyjąć, że był
> spory odsetek ludzi, którzy mieli pojęcie również o wspomnianych wyżej
> prawach Kirchoffa

Kirchhoffa

>, czy innych podstawach elektortechniki/elektroniki

pisz otwarcie, że chodzi ci o prawo Ohma

> oraz informatyki.

... po studiach na kierunku informatycznym?

> Z tego co czytam w tym wątku, to w technikach podstaw już nie uczą

jasne, słyszałem, że uczą agrobiznesu ;)

>, bo licea to całkowicie inna sprawa, a na studiach też nie ma nic, lub
>jeden czy dwa semestry wykładów. Jak tak dalej pójdzie to się okaże, że
>zabraknie jednak ludzi, którzy będą potrafili odnaleźć się jednocześnie w
>sprzęcie i oprogramowaniu.

obawiasz się, że zabraknie wtedy instalatorów windows i przepychaczy myszek
pań w księgowości, czyli tzw. "informatyków" powszechnego zastosowania?
możesz być spokojny :)

> Wiadomo, że nie wszyscy muszą mieć tą wiedzę, niemniej tacy ludzie są i
> raczej będą potrzebni. Będziemy wtedy zmuszeni importować fachowców, na
> przykład z Indii lub innych Chin, a to już nie napawa optymizmem.

O ile oni też nie pójdą tą drogą, którą my idziemy teraz :)

--
K.