Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: nadir <none_at_hell.org>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 23:46:53 MET DST

> Sam sobie przeczysz - skoro nie musi tego wiedziec, po co ma sie tego
> uczyc?

Chodzi mi o coś innego, kiedyś wiedza z dziedziny sprzętu, była w
technikum, a na studiach praktycznie sama matematyka i programowanie.
Kto był po technikum a zakumał jedno oraz drugie, był bardziej
uniwersalny, ale osobom które nie miały zaplecza technicznego nie
przeszkadzało to specjalnie w dalszej zabawie w informatykę.
Nie mam pojęcia jak procentowo to wyglądało, ale można przyjąć, że był
spory odsetek ludzi, którzy mieli pojęcie również o wspomnianych wyżej
prawach Kirchoffa, czy innych podstawach elektortechniki/elektroniki
oraz informatyki.
Z tego co czytam w tym wątku, to w technikach podstaw już nie uczą, bo
licea to całkowicie inna sprawa, a na studiach też nie ma nic, lub jeden
czy dwa semestry wykładów. Jak tak dalej pójdzie to się okaże, że
zabraknie jednak ludzi, którzy będą potrafili odnaleźć się jednocześnie
w sprzęcie i oprogramowaniu.
Wiadomo, że nie wszyscy muszą mieć tą wiedzę, niemniej tacy ludzie są i
raczej będą potrzebni. Będziemy wtedy zmuszeni importować fachowców, na
przykład z Indii lub innych Chin, a to już nie napawa optymizmem.