Re: nForce 980a - problem z pokładową grafiką

Autor: Dox <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Thu 19 Aug 2010 - 10:40:45 MET DST

> co jakiś czas obraz "mruga" (nie ma ustalonych odstępów. bywa co 10 s. jak
> i co minutę), na VGA to samo ale ze znacznie większą częstotliwością.
> Monitor jest sprawny.
> Grafika/monitor: NEC 2070nx
> Obraz natywny 1600x1200 60Hz (w niższych rozdz. wydaje mi się, iż problem
> nie istnieje).

swego czasu ponad 2 lata temu miałem podobny problem tu opisywany
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1048027.html#5299194, monitor też NEC
ale LCD19WV, karta graficzna Ati AMD690 zintegrowany na płycie ASUS
M2A-VM. Objawy niemal takie jak opisywane. Dodam, że podłączenie innego
monitora do tej płyty nie dawało mrugania obrazu, także NEC podłączony do
innego komputera ale z Nvidią też nie mrugał. Nie mrugał też gdy
zmniejszałem rozdzielczość do 1024x768. Na szczęście osoba która korzysta z
tego komputera używa go do odpalania programów dosowskich do księgowania
więc rozdzielczość natywna jest jej niepotrzebna.
Widać te monitory nie lubią się ze zintegrowanymi radeonami. A rozwiązaniem
jest chyba zmiana monitora bo nikt nie znalazł innego.