Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 17:30:59 MET DST

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message
news:20100818161049.5f9e881e@babcia-workstation...

> pracować albo pracodawca będzie miał inny. Mi np. przydała się swego
> czasu do pracy znajomość SQL-a wyniesiona ze studiów.
> Zanjomość samego SQL-a realizowana bodajże na jakimś wczesnym Accessie
> pod win 3.1 a nie znajomość tegoż Accessa. Bo potrzebowałem zajmować
> się przez pewien czas Progress-em na platformie Solaris na Sun-ie.

SQL to akurat dosc specyficzny przyklad, bo sam jezyk zapytan jest bardzo
uniwersalny. Skladnia praktycznie nie zmieni sie podczas odpytywania bazy w
MySQLu, pseudo-SQLu w SMS Server czy chocby skryptach PowerShella. To, czy
zamiast dwukropka bedzie srednik a zamiast pojedynczego nawiasu podwojny
niewiele zmienia z punktu widzenia samego konceptu. Rownie dobrze mozna
nauczyc sie podstaw korzystajac ze skladni MySQLa i przeniesc wiedze na inne
systemy SQLowe, jak nauczyc sie skladni na pseudojezyku korzystajacym z
takich zapytan.

Caly czas mowie oczywiscie o nauce podstaw, najczesciej z kartka.

Pozdrawiam
Kamil