Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 17:24:02 MET DST
Message-ID: <i4gtui$ojb$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="ISO-8859-2"; reply-type=original

"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message
news:20100818161049.5f9e881e@babcia-workstation...

> Nie trzeba uczyć konkretnego języka i konkretnego kompilatora. W
> sytuacji skrajnej - gdy nie jest potrzebne programowanie - można
> poprzestać na samej prezentacji metod. Oszczędność czasu dla tych
> którzy programistami nie będą. Mają pojęcie jak działają poszczególne
> metody gdyby to im było kiedyś potrzebne ale realizować tego wcale nei
> muszą. Jak dla mnie to studia powinny uczyć metod poszukiwania
> rozwiązań a nie samych rozwiązań. Bo w realnej pracy zawodowej dla
> większości ludzi np. konkretne rozwiązania ćwiczeń studiów będą
> totalnie nieprzydatne bo zdąży się zmienić produkt na którym będą
> pracować albo pracodawca będzie miał inny. Mi np. przydała się swego
> czasu do pracy znajomość SQL-a wyniesiona ze studiów.
> Zanjomość samego SQL-a realizowana bodajże na jakimś wczesnym Accessie
> pod win 3.1 a nie znajomość tegoż Accessa. Bo potrzebowałem zajmować
> się przez pewien czas Progress-em na platformie Solaris na Sun-ie.
> Miałem znajomość metody - wiedziałem w jakim kierunku pracować i uczyć
> się do konkretnego zastosowania i konkretnego narzędzia. Nie wymagałem
> że tego mają mnie nauczyć na studiach. Tam nauczyli mnie (czy może
> raczej uporządkowali bo studiowałem wcześniej ciut inny kierunek i
> informatyką zajmowałem się bez przygotowania formalnego) podstaw i
> metodologii. Tego co jest mi potrzebne w konkretnej pracy nauczyłem isę
> później. I w każdej kolejnej pracy czegoś się douczałem bo kolejne
> prace rózniły się od poprzednich.

Wciaz nie rozumiesz, co mam na mysli. Podstawy i metodologie mozesz rownie
dobrze poznawac na pseudojezyku, jak na basicu czy dowolnym innym. Mozna
oczywiscie pomijac szczegoly dotyczace przekazywania parametrow funkcjom
itd - chodzi o koncept - petle, skoki, deklarowanie i modyfikowanie
zmiennych.

To mozna rownie dobrze zrobic w BASICu jak w wyimaginowanym jezyku. Jednego
i drugiego zapomnisz i w pracy nigdy nie uzyjesz, a metody wyniesione z
obydwu typow nauki moga byc rownie skutecznie aplikowane w innych jezykach.

Po prostu nie istnieje zadna przytlaczajaca przewaga nauki petli w umownym
jezyku zamiast dowolnego innego.

Pozdrawiam
Kamil
Received on Wed Aug 18 17:25:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Wed 18 Aug 2010 - 17:51:02 MET DST