Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 18 Aug 2010 - 16:10:49 MET DST

Dnia 2010-08-18, o godz. 13:47:42
"kamil" <kamil@spam.com> napisał(a):

> Czym konkretnie rozni sie nauka metod i realizacji z uzyciem
> pseudojezyka od nauki metod i realizacji z uzyciem konkretnego
> jezyka, ktory mozna pozniej stosowac bez tracenia kolejnych tygodni
> na nauke skladni? :-)

Nie trzeba uczyć konkretnego języka i konkretnego kompilatora. W
sytuacji skrajnej - gdy nie jest potrzebne programowanie - można
poprzestać na samej prezentacji metod. Oszczędność czasu dla tych
którzy programistami nie będą. Mają pojęcie jak działają poszczególne
metody gdyby to im było kiedyś potrzebne ale realizować tego wcale nei
muszą. Jak dla mnie to studia powinny uczyć metod poszukiwania
rozwiązań a nie samych rozwiązań. Bo w realnej pracy zawodowej dla
większości ludzi np. konkretne rozwiązania ćwiczeń studiów będą
totalnie nieprzydatne bo zdąży się zmienić produkt na którym będą
pracować albo pracodawca będzie miał inny. Mi np. przydała się swego
czasu do pracy znajomość SQL-a wyniesiona ze studiów.
Zanjomość samego SQL-a realizowana bodajże na jakimś wczesnym Accessie
pod win 3.1 a nie znajomość tegoż Accessa. Bo potrzebowałem zajmować
się przez pewien czas Progress-em na platformie Solaris na Sun-ie.
Miałem znajomość metody - wiedziałem w jakim kierunku pracować i uczyć
się do konkretnego zastosowania i konkretnego narzędzia. Nie wymagałem
że tego mają mnie nauczyć na studiach. Tam nauczyli mnie (czy może
raczej uporządkowali bo studiowałem wcześniej ciut inny kierunek i
informatyką zajmowałem się bez przygotowania formalnego) podstaw i
metodologii. Tego co jest mi potrzebne w konkretnej pracy nauczyłem isę
później. I w każdej kolejnej pracy czegoś się douczałem bo kolejne
prace rózniły się od poprzednich.

Zdrówko