Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Marcin Wasilewski <jakis_at_adres.pewnie.je.st>
Data: Mon 16 Aug 2010 - 21:11:50 MET DST

Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości
news:i49e62$o99$1@news.vectranet.pl...

> No, ok rozumiem, że szkoła średnia ich takimi stworzyła, ale czy, jak taki
> delikwent skoczy politechnikę to będzie wiedział czym się różni pierwsze
> prawo Kirchoffa, do drugiego, czy nadal to będzie dla niego wiedza
> tajemna?

    I to jest właśnie problem polskiej szkoły, że wtłacza się wiele teorii,
w postaci suchych regułek, które są zapominane po miesiącu, co zresztą jest
naturalne.
    Co mi po regułce i pamiętaniu które prawo Kirchoffa dotyczy prądu, a
które napięcia (bo inaczej pała) jak nie będę potrafił ich w praktyce
zastosować. Tego nie wystarczy wkuć, tylko trzeba zrozumieć praktyczne
następstwa i zastosowania. Po cholerę z namaszczeniem "wmusza" się w uczniów
regółkę prawa Ohma, która zresztą jest dość lakoniczna, jeśli nie wytłumaczy
się uczniowi zależności pomiędzy napięciem, natężeniem, a rezystancją. To
trzeba poczuć, a nie wkuć regułki, które nie będzie się potrafiło w praktyce
zastosować.