Re: Wykłady ze sprzętu komputerowego

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Mon 16 Aug 2010 - 07:39:32 MET DST

Dnia Sun, 15 Aug 2010 19:19:46 +0200, nadir napisał(a):

> Sam temat pewnie, że nie, ale po co komuś, kto tworzy zaawansowane bazy
> danych, programuje w językach wysokiego poziomu, czy pisze nawet prostą
> stronę w HTML-u, wiedzieć co to przerzutnik czy tranzystor?

A po co do tworzenia stron w htmlu zatrudniać inżyniera ?!

Do pisania stron internetowych w html-u nie musisz też znać Asemblera dla
procesorów z rodziny x51. Nie musisz nawet wiedzieć, co to jest sterownik
PLC, o systemach SCADA nie wspominając. Nie musisz liczyć transmitancji
układów automatyki, ani nawet znać rachunku różniczkowego. A wszystko to
było w programie studiów.

Część była fajna, część nudna - ale każdy, kto chciał, w jakiejś działce
się odnalazł. Część tego mi się przydała, a część nie - ale każdemu było
potrzebne trochę co innego...

> Czy tak jest na wszystkich kierunkach technicznych, czy tylko
> informatycznych?

Na wszystkich. Kierunki takie, jak informatyka, to jeszcze pół biedy, bo
zawsze zamiast technika można zatrudnić inżyniera. Problem się pojawia tam,
gdze po prostu nie ma inżynierów - mechaników samochodowych, ślusarzy i
elektryków przestaliśmy zupełnie kształcić tak w okolicach Reformy Oświaty.

--
Yakhub