Re: Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?

Autor: m4rkiz <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 15 Aug 2010 - 22:53:23 MET DST

"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message
news:6820ve34btvx.dlg@maverick.kielek.info...
> Od jakiegoś czasu skłaniam się jednak do tworzenia kopii zapasowych na
> zewnętrznych dyskach 3,5" lub 2,5". Wychodzi pewnie jeszcze trochę drożej od
> płyt DVD-R/+R, ale wygoda aktualizacji kopii, ilość zajmowanego miejsca na
> półce i czas dostępu do danych moim zdaniem warte są tej ceny. Wydaje mi się
> też, że w chwili obecnej nośniki DVD mają już tak niską żywotność, że
> powierzanie im istotnych danych jest proszeniem się o kłopoty.

tez od dawna backupy robie na dyskach, tylko najwazniejsze rzeczy laduja
dodatkowo na dvd-ram, takie ktorych byloby naprawde szkoda gdyby wszystkie
dyski naraz padly

wypalanie, weryfikowanie, organizowanie, sprawdzanie czy dane sa odczytywalne,
aktualizowanie backupow, wszystko to mozna robic praktycznie bez udzialu
uzytkownika, w przypadku nosnikow optycznych to masa straconego czasu

tasma tez fajna rzecz, tylko raczej nie do domu