Re: Jak przeliczyć ilość miejsca na DVD ?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun 15 Aug 2010 - 20:39:09 MET DST

Dnia Sun, 15 Aug 2010 18:22:43 +0200, MAR napisał(a):

> Metoda w praktyce bezużyteczna. Nagrane 4GB też mogą ulec uszkodzeniu, i co
> wtedy ?
> Tylko dodakowe backupy, na innych nośnikach i w innych lokalizacjach
> zapewnią bezpieczeństwo danych.

Od jakiegoś czasu skłaniam się jednak do tworzenia kopii zapasowych na
zewnętrznych dyskach 3,5" lub 2,5". Wychodzi pewnie jeszcze trochę drożej od
płyt DVD-R/+R, ale wygoda aktualizacji kopii, ilość zajmowanego miejsca na
półce i czas dostępu do danych moim zdaniem warte są tej ceny. Wydaje mi się
też, że w chwili obecnej nośniki DVD mają już tak niską żywotność, że
powierzanie im istotnych danych jest proszeniem się o kłopoty.

[ Życie jest jak psi zaprzęg. Jeśli nie jesteś na przedzie, widok nigdy    ]
[ się nie zmienia.                                        (Lewis Grizzard) ]