Re: Konfiguracja LAN

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Fri 06 Aug 2010 - 08:01:55 MET DST

Dnia Thu, 05 Aug 2010 21:47:56 +0200, Milosz K. napisał(a):

> Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze
> wychodze z pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po
> drugie, chcialbym wlaczyc wspoldzielenie zasobow pod windows. Bez
> zadnych kombinacji z odrebnym serwerem SAMBA wystawionym na satrym 486,
> etc. Takie zwykle "Otoczenie sieciowe" w Windows (konfigurowalne plikiem
> netsetup.exe). Problem w tym, ze jeden komputer jest bezposrednio wpiety
> do netu (przez wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy,
> dziesiaty) jest za NAT`em (w tej samej sieci). W zwiazku z powyzszym jak
> [...]

Logika NAT (SNAT) jest taka, że działa tylko w jedną stronę - umożliwia
dostęp z komputera w sieci prywatnej do komputera w sieci publicznej. W
związku z tym nie uda ci się prosto skonfigurować dostępu z tego jednego
do pozostałych.

Rozwiązania widzę dwa. Oba wymagają trochę zabawy z konfiguracją:
1. Skonfigurowanie routera i komputerów tak żeby komunikacja między tym
jednym a resztą twojej sieci odbywała się przez routing a nie NAT.
2. Konfiguracja VPN do komunikacji między tym jednym komputerem a resztą
sieci.

Ja raczej polecałbym metodę nr 2.