Konfiguracja LAN

Autor: Milosz K. <maveriqNOSPAM_at_interia.pl>
Data: Thu 05 Aug 2010 - 21:47:56 MET DST

Po pierwsze: prosze mi wybaczyc, Szanowni Grupowicze, ze byc moze wychodze z
pytaniem typu "LAME" (byc moze dla niektorych z was). Po drugie, chcialbym
wlaczyc wspoldzielenie zasobow pod windows. Bez zadnych kombinacji z
odrebnym serwerem SAMBA wystawionym na satrym 486, etc. Takie zwykle
"Otoczenie sieciowe" w Windows (konfigurowalne plikiem netsetup.exe).
Problem w tym, ze jeden komputer jest bezposrednio wpiety do netu (przez
wlasne IP), a drugi (trzeci, czwarty, piaty, osmy, dziesiaty) jest za NAT`em
(w tej samej sieci). W zwiazku z powyzszym jak to ustawic. Wszystkie uslugi
sa (chyba) wlaczone (tzn udostepnianie plikow i drukarek), jednak przy
probie dodania npowego miejsca sieciowego komputery sie nie widza. W zwiazku
z tym czy istnieje mozliwosc takiego skonfigurowania sieci i czy bedzie to
wymagalo grzebania w konfiguracji switcha/routera, za NAT`em. Wiem, ze
google (a teraz rowniez bingi yahhoo) wiedza wszystko, ale czasem trudno sie
pogubic w natloku informacji.

Pozdrawiam, M.