Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 03 Aug 2010 - 01:01:23 MET DST

Dnia Mon, 2 Aug 2010 19:57:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> zaciekawił mnie watek to sie dopytam.
> Obecnie na kazdym komputerze uruchoionych jest zawsze kilka/kilkanascie
> programów.
> Czy mam rozumiec, ze one nie sa wrzucane do poszczegolnych rdzeni tylko
> chodza na jedny a reszta czeka na programy, ktore same (pojedynczy program)
> beda w stanie korzystac z kilku rdzeni na raz?

Nie do końca. Tak de facto zawiaduje tym system i IMVHO w momencie, gdy
jeden z rdzeniu CPU jest mocno zajęty (np. obrabiasz jakąś dużą bitmapę, ale
program nie potrafi wykorzystać więcej niż jednego rdzenia), to pozostałe
programy dostają do wykorzystania czas drugiego rdzenia.

Można to trochę wymuszać. Sprawdź opcje Menedżera Zadań - w polskich Windows
nazwano to o ile dobrze pamiętam "koligacją". Innymi słowy - jesteś w stanie
nakazać programowi, by korzystał z jednego lub drugiego rdzenia, albo obu na
raz. Jeżeli jednak program napisany jest tak, że nie potrafi jednocześnie
wykorzystać dwóch rdzeni, to niewiele to zmieni w ogólnym rozrachunku.

[ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
[ not religion, that's marriage.              ("CSI 9x19 The Descent Man") ]