Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 22:32:52 MET DST

Dnia 02-08-2010 o 21:22 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

> Skąd wniosek, że wszystkich na raz używam?

No to włącz jedną i sprawdź!

> Co mnie to obchodzi? Patrzę jaki jest stan obecny, bo to dzisiaj ktoś
> chce
> kupić komputer. PC to nie konsola - możliwości upgrade'u są. Do tego w
> ciągu
> roku prawdopodobnie dojdzie do sytuacji, kiedy dzisiaj dostępna
> czterordzeniowa jednostka będzie znacznie tańsza. Więc skoro dzisiaj
> potencjał drzemiący w czterech rdzeniach pozostanie nie wykorzystany, to
> po kiego grzyba wydawać na to pieniądze?

Aha, czyli według Ciebie procesory stanieją, ale pamięci już nie i lepiej
mieć dwa procesory niż komplet wykorzystanych pamięci?

> [...]
> operacyjnej (4GB zamiast 2GB), "bogaciej" wyposażoną płytę główną,
> sensowne
> chłodzenie na procesor, porządniejszy zasilacz czy obudowę. Popatrz -
> między
> Core 2 Duo E8400, a Core Quad Q9650 masz około 700 zł różnicy w cenie.
> Między Core i5 650 i Core i5 760 masz wprawdzie różnicę tylko około 120
> zł,
> ale w tym pierwszym masz zintegrowaną kartę graficzną, co przy budowie
> komputera do domowych zastosowań za około 1500 zł może być istotnym

Bujasz w obłokach? Mowa była o trzy i czterordzeniowym Athlonie! Jakie i5,
jakie 700 zł różnicy?

> Liczę na to, że kiedyś tak będzie. Na razie tak nie jest. Wobec czego nie
> bardzo rozumiem, dlaczego już teraz sugerować komuś zakup
> czterordzeniowego
> procesora, podczas gdy wyżej lub tak samo taktowana jednostka
> dwurdzeniowa
> jest przynajmniej ładnych parę złotych tańsza.

Może dlatego, że nawet teraz użytkownik ma szansę te rdzenie wykorzystać,
czego nie można powiedzieć o 4GB pamięci, która jest droższa dwa razy?

> Mhm. Znaczy się co - użytkownik w domu po prostu nie może przeżyć godziny
> bez skompresowania iluśdziesięciu gigabajtów danych? Po kiego grzyba ma
> je
> kompresować skoro 1TB dysk kosztuje około 300 złotych brutto?

W koło Wojtek. Miało być 500GB! Kompresuje się chociażby po to, aby
zmieścić
duże pliki na płytach. To był tylko przykładowy test, ale oczywiście nie po
Twojej myśli. Nigdy nie twierdziłem, że na dzień dzisiejszy niezbędny jest
czterordzeniowiec i jestem pewien, że 4GB pamięci również jest zbędne.
Dlatego
ja prędzej jestem w stanie zainwestować w procesor niż w pamięć. Dlaczego -
napisałem już kilka razy, a i wykorzystać 3GB pamięci przy normalnym
użytkowaniu jeszcze nie udało mi się.

--
WiesłaW
Opera Mail