Re: Zestaw ~1500 zł

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 02 Aug 2010 - 16:43:53 MET DST

Dnia Mon, 02 Aug 2010 15:46:49 +0200, WiesłaW napisał(a):

> Gdzie jest Twój argument o potrzebie "więcej pamięci" oprócz wydumanego
> przez Ciebie większego komfortu pracy?

> Podałem Ci zużycie pamięci u siebie. Do tego musiałem uruchomić specjalnie
> na Twoje potrzeby kilka dodatkowych programów - czego normalnie nie robię,
> bo po co!
> Jeżeli moje argumenty są dla Ciebie kruche, to co sądzisz o swoich?

Windows 7 Professional, na którym mam w tej chwili uruchomione:
- komunikator (Miranda + Skype)
- Total Commander
- foobar2000
- OneNote
- Outlook 2010
- Thunderbid 2.x
- 40tude Dialog
- Firefox
- Google Chrome
- FileZilla
- Microsoft Security Essentials
- TightVNC Server
- kilka gażdetów na pulpicie

Systeminfo pokazuje:
Całkowity rozmiar pamięci fizycznej: 8 190 MB
Dostępna pamięć fizyczna: 5 674 MB

Chcesz mi powiedzieć, że znacznie przyjemniej by mi się z tego komputera
korzystało, mając 4GB pamięci, ale za to Q9650 w miejsce E8400?

> Owszem można liczyć na to, że wielowątkowość nigdy się nie rozwinie, tak
> samo jak na to, że nie będzie nigdy potrzeba więcej niż 3GB pamięci i
> zmiany systemu.
> W dalszym ciągu nie odróżniasz pojęcia dołożenia od wymiany.

Moja mała, skromna praktyka pokazuje mi jak na razie, że apetyt programów na
pamięć rośnie o wiele szybciej, niż apetyt na kolejne rdzenie procesora.

> A dlaczego miałyby się nie obciążać? U Ciebie jeden pracuje, a drugi się
> nudzi? Odróżniasz wielordzeniowość od wielowątkowości?

W wielu przypadkach tak po prostu jest. Robię wydruk do PostScriptu z
InDesigna - obciążony jeden rdzeń (oczywiście pracować w InDesignie wtedy
nie można, gdyż druk nie jest prowadzony w tle - to dopiero wersja CS5
potrafi). Obrabiam większy plik w Illustatorze czy Photoshopie - obciążony
jeden rdzeń. Thunderbird robi aktualizację subskrybowanych kanałów RSS - no
proszę - znowu obciążony jeden rdzeń. Hamster czyści bazę artykułów - też po
tyłku dostaje jeden z rdzeni, a nie wszystkie dostępne. Ciekawe...

[ Tritter: Merry Christmas. House: And a happy go to hell.                 ]
[                               ("House M.D. 3x10 Marry Little Christmas") ]