Re: Zagubiona gwarancja - laptop HP - co dalej?

Autor: Pytanie <xxx_at_xxx.tr>
Data: Sun 20 Jun 2010 - 01:15:54 MET DST

Jest na gwarancji do konca wrzesnia tego roku. Jak juz pisalem - dzwoniac
do HP zaproponowali mi, ze przysla kuriera na ich koszt... Aczkolwiek
wtedy mialem jeszcze karte gwarancyjna, a teraz jej nie mam. Poza tym,
(tez jak juz wspomnialem), serwis moze potrzymac sobie laptopa ile
wlezie... I jeszcze jakies "chore" tlumaczenia, ze np, laptop byl zalany
etc - tego chcialbym uniknac. A oddajac do sklepu, mialbym (?) ustawowo 2
tyg na odpowiedz/zwrot laptopa i szanse na 3 naprawy a pozniej wymiana na
nowy, albo zwrot kasy(?) o ile dobrze zrozumialem...

Tylko wlasnie nie wiem, co lepsze i czy da sie to bez karty gwarancyjnej?

Odnosnie wysylania do UK/DE to tego nie wiedzialem - mozesz cos wiecej
napisac?

Najlepiej bedzie jak sam we wlasnym zakresie zapoznasz sie z odpowiednimi
ustawami badz paragrafami w kodeksie cywilnym. Bo to co piszesz powyzej to
jest bajka. Idac reklamowac sprzet do sklepu powinienes znac swoje prawa.
Sklep moze przyjac sprzet z grzecznosci, ale nie musi zwlaszcza jesli serwis
jest zewnetrzny.

Hipotetycznie: idziesz do sklepu: chcialem oddac na gwarancji. Pani sie pyta
gdzie karta? Bez karty nie przyjmujemy lub....: jesli jest punkt serwisowy
prosze oddac sprzet do punktu; Ty: ale macie obowiazek przyjac sprzet: Pani:
tak? to prosze mi podac przepis na mocy ktorego mam obowiazek przyjac od
pana sprzet. K r o p k a.

Moze nas oswiecisz skad wziales informacje ze po 3 naprawach dostajesz
nowego laptopa badz zwrot kasy? Tylko konkretnie... bo widze ze wiesz iz w
ktoryms kosciele bije dzwon, ale nie wiem w ktorym konkretnie :(

Poza tym, skad masz informacje ze sklep ma 2 tygodnie na odpowiedz/zwrot?
Przytocz prosze ustawe/-y na ktore powolujesz sie powyzej.