Re: no more WD! [narzekanie]

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed 16 Jun 2010 - 11:11:27 MET DST

On Wed, 16 Jun 2010 10:17:54 +0200, Mark <tajny@adres.w.pl> wrote:

>"do niedawna"? to juz przeszlosc od dluzszego czasu.
>Mniej wiecej do momentu gdy SCSI konkurowal z IDE - wtedy rzeczywiscie wybor
>byl prosty.

Nawet wcześniej. W budżetowych serwerach "entry level" dyski IDE nie
były niczym dziwnym. Sam mam jeszcze 3 sztuki serwerów opartych o
płytę Intel SCB2 w dedykowanej obudowie gdzie chodzą takie dyski.
Najnowszy BIOS do tej płyty jest z 2003 roku ;-)

>WYbacz, ale bzdury piszesz ze az czytac przykro. To nie magistrala pozwala
>na budowanie RAID, lecz kontroler - naprawde, warto to zapamietac..

Albo robiło sie to nawet bez kontrolera programowo. Np. pod Linuxem
mdadm-em.

>To wiedza z zakresu elementarnych raczej
>A jak doczytasz, to moze Cie zaszokuje wiadomosc, ze wspolczesne kontrolery
>(mowie oczywiscie o tych profesjonalnych, a nie soft-raidach) najczesciej
>obsluguja i SAS, i SATA
>Sam stawialem niejedna macierz na RAID 5, czasami na RAID 6, na SATA. Jakos
>nie bylo problemu..

Dodam jeszce że są kontrolery do dysków IDE z taką funkconalnością.
Mam w szafie sprawny Escalade 6000 na PCI który obłsuguje 4 dyski IDE.
Drugi taki kontroler - ale bez RAID-u tylko jako kontroler IDE -
działa mi nadal w jednej maszynie.

Zdrówko