Re: no more WD! [narzekanie]

Autor: J.F. <jfox_xnospamx_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 12 Jun 2010 - 17:27:28 MET DST

On Fri, 11 Jun 2010 20:24:08 +0200, Hades wrote:
>Ja mam inny sposob. Nie uzywam po prostu dyskow IDE / SATA.
>Quantum Atlas V jakiego uzywam to dysk SCSI 18 GB (do niedawna
>byl dysk 9 GB z tej samej rodziny), 10.000 obrotow jak kazdy normalny
>SCSI, pracujacy okolo 12 - 14 godzin dziennie. Nie twierdze oczywiscie
>ze nie moze mi pasc, ale prawdpodobienstwo uszkodzenia jest duzo
>mniejsze niz dyskow IDE.

>P.S.Na Politechnice Warszawskiej na jednym z wydzialow sa serwery
>pracujace nonstop od 13 lat w ktorych pracuja dyski SCSI.

To nie sa serwery, to sa muzea.
Swoimi 18GB tez sie nie masz co chwalic.

Nie ma co demonizowac samego SCSI. To tylko interfejs. Czy pojdzie za
tym jakosc i lepsze parametry to juz producenta trzeba pytac.
Owszem, dyski klasy serwerowej byly lepsze i z reguly to sie wlasnie
ze SCSI wiazalo.

Ale to historia. Teraz albo kupujesz Fibre channel, albo wiecej SATA,
laczysz w RAID5 i spisz spokojnie :-)

J.