Re: no more WD! [narzekanie]

Autor: Hades <waruga_at_vp.pl>
Data: Sat 12 Jun 2010 - 18:32:35 MET DST

> Użytkownik "J.F."

> To nie sa serwery, to sa muzea.
> Swoimi 18GB tez sie nie masz co chwalic.

Alez ja sie wcale nie chwale swoimi dyskami SCSI 18 GB. Ja go po prostu
uzywam bo nic innego nie jest mi potrzebne. Dla ciebie byc moze 2 x 500 GB
to za malo pojemnosci, dla mnie 18 GB to az nadto. Co ciekawsze. Mnie do
pracy wystarczalo dotychczas nawet 9 GB a i tak przy Win 2000 mialem wolne
prawie 20% powierzchni dysku (OptiPlex GX150 / PIII 1000 MHz / 512 MB RAM).
Niedawno zmienilem na OptiPlex GX270 i tylko ze wzgledu na naklejke Wix XP
zainstalowalem ten system. Proporcje pozostaly podobne. Dysk 18 GB wolne
okolo 40% powierzchni.
Odnosnie zas tego czy ktos korzysta ze sprzetu muzelanego czy tez nie to
musisz pamietac ze sa ludzie ktorzy potrafia liczyc pieniadze. Tym samym nie
wymienia muzelanego sprzetu na cos nowego bo nie ma po prostu takiej potrzeby.
Wiesz moze jaki sprzet kupila armia amerykanska do tego aby robi potrzebne im
obliczenia wymagajace duzych mocy? Co to moze byc? Moze serwery na Xeonach,
moze jakies Dula Core lub Quady? A moze cos ze stajni AMD? Czekam na twoje
propozycje (jesli nie znasz odpowiedzi to ja podesle))/

> Nie ma co demonizowac samego SCSI. To tylko interfejs. Czy pojdzie za
> tym jakosc i lepsze parametry to juz producenta trzeba pytac.
> Owszem, dyski klasy serwerowej byly lepsze i z reguly to sie wlasnie
> ze SCSI wiazalo.

> Ale to historia. Teraz albo kupujesz Fibre channel, albo wiecej SATA,
> laczysz w RAID5 i spisz spokojnie :-)
> J.

Jesli zalozymy ze nikt juz nie korzysta z RAID poziomu 30, 50, 100 to to
pewnie SATA wystarczy.
AM
P.S.Cos mi sie zdaje ze FC to jednak odmiana SCSI.