Re: Komputery z Castoramy

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 27 May 2010 - 00:24:41 MET DST

"januszek" slrnhvqf2u.eta.januszek@gimli.mierzwiak.com

> Pytam co konkretnie znaczy "bandycka marża".

,,Usprawiedliwiona'' bandyckimi praktykami. :)

Na przykład jakaś firma (mam tu konkretną na swej myśli) dorzuca
bandyckie marże do tego, co sprzedaje państwowej uczelni w Białymstoku,
gdyż konkurenci tej firmy są likwidowani (uciszani?) stosowną praktyką
arcykapłana Ozorowskiego. :)

> Czyli marża nie bandycka to marża nie większa niż 16%? ;)

I tak, i nie. Rynek (ale wolny, nie zaś kontrolowany przez ,,Kościół'' -- na
przykład przez arcykapłana Ozorowskiego) ma ustanawiać marże. :)

> Półki ;P Po za tym nijak nie odniosłeś się do tego, że cena końcowa
> oraz zawarta w niej marża zależy także od wolumenu sprzedaży danego
> towaru.

Nie handluje teraz, więc nie wiem, od czego te ceny zależą. :)
Zazwyczaj zależą od obrotności i gospodarności sprzedawców. :)
Ceny częstokroć ,,lecą'' w górę z powodu wpadek różnego rodzaju,
złej gospodarności, złych decyzji, chęci szybkiego wzbogacenia się...
Nierzadko sprzedawca jest oszukiwany lub prawie oszukiwany.
(nie zawsze sprzedawca jest prawnikiem, więc łatwo go wykiwać, gdy jest naiwny)

U mnie cena nijak miała się do obrotów. :) Mogłem sprzedać
bardzo dużo i bardzo mało -- z tą samą marżą. :) Mogłem, co
nie oznaczało, że zawsze miałem taka samą marżę. Czasami
sprzedawałem coś bez zysku, :) czasami nawet 3 razy taniej
niż inni w okolicy, którzy przysięgali, ;) że sprzedają bardzo tanio. ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'