Re: Komputery z Castoramy

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Tue 25 May 2010 - 20:20:41 MET DST

Maciek pisze:

> Weź stań przed ścianą, weź rozbieg i ...

... i "z Maćka"? Podziękuję.

> Ile można płacić VAT od energii elektrycznej, czy "innych mediów"??? Na

Konsumenci muszą. "Przedsiębiorcy" nie, oni fakturę za media wrzucają w
koszty (więc już płacą 82% ceny netto), a VAT w całości odliczają od
tego, który mają odprowadzić. Dziwi Cię wysoki VAT? Masz wytłumaczenie:
oprócz podatku obrotowego od sprzedaży państwo w nim ściąga jeszcze
podatek za zużyte przez Ciebie media i wszystko inne co w koszty
prowadzenia swojej działalności gospodarczej sobie wrzucisz (np.
samochód "z kratką").

> Jesteś idiotą - mówił Ci to już ktoś? Porównaj siłę portfela Polaków i
> Amerykanów, a potem idź k* sprzedawaj te tysiące komputerów w Polsce jak

Inni (te "obce hipermakety", którymi "polscy handlowcy" straszycie
klientów) potrafią. Acera Aspire One kupiłem półtora roku temu w
Carrefourze za 700 zł. W "polskich sklepach" w takiej konfiguracji
kosztował jakieś 90% drożej. W "sklepiku na roku" zaoferowali mi za
trochę ponad 1000 zł wersję z Linuxem, 512MB RAM i bez HDD (vs. 300 zł
tańsza z XP, 1GB i dyskiem 80GB z Carrefoura). Kupiłem oczywiście na
promocji (pewnie "cena dumpingowa" i "dokładali do interesu").
Oczywiście półki wtedy po prostu "wymiotło" - może masz trochę racji, że
nie całość wykupili Polacy "ze słabymi portfelami", na pewno się paru
"przedsiębiorczych" znalazło - ba, gdyby nie reglamentowali towaru
przyjechałoby parę gnid swoimi dostawczakami i wzięliby wszystko, żeby
wystawić "w promocji" u siebie, 50% drożej, niemniej wszystkie takie
promocje pokazują, że Polacy chętnie kupują, tylko nie lubią być przy
tym okradani płacąc odczuwalnie drożej niż w bogatej Europie (w której
też VAT płacą, a pracowników nie mają za ćwierć darmo), że o USA nawet
szkoda wspominać.

> ziemniaki, debilu.

PLONK, pajacu.