Re: Komputery z Castoramy

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Tue 25 May 2010 - 13:28:33 MET DST

W dniu 2010-05-25 11:54, knrdz pisze:
> Nie wiem o jakim podatku teraz piszesz, ale ten doliczany do ceny towaru
> przy zakupie (stanowiący jakiś ustalony procent jego ceny) spełnia
> definicję podatku obrotowego, a nie dochodowego (jego obliczenie byłoby
> przecież znacznie trudniejsze, niemożliwe bez znajomości wysokości marży
> sprzedawcy).
O obrotowym zapomnij. Jest dochodowy. Kropka. Przychód - koszty =
dochód, od tego podatek i koniec. Dla końcowego klienta ten podatek jest
nieistotny i wpływ na cenę ma pośrednio. Najwyższy i najlepiej widoczny
wpływ na cenę detaliczną ma u nas VAT.

> [...]
> (wyższego, bo z definicji zastępującego podatek obrotowy na wszystkich
> etapach produkcji/obrotu, w tym podatek od kosztów prowadzenia
> działalności przez producenta/importera i wszystkich pośredników) ma
> niewielki - ale dlaczego wspomniałeś te "nasze" 18% podatku dochodowego
> - te już mają wpływ? Podatek dochodowy, płacony zresztą nie tylko przez
> przedsiębiorców (ci zresztą mają w przeciwieństwie do szaraczków
> możliwość płacenia podatki liniowego 19% i nie przejmowania się progami
> podatkowymi), na dodatek od którego odliczają co tylko się da, w tym
Chrzanisz. Co takiego jeszcze od tego podatku krwiopijcy odliczają?? No
fakt: jest spora ulga na dzieci, ale te po pierwsze trzeba mieć, po
drugie nie można być na liniowym :-P

> Potrafię porównać ceny w Polsce, na zachodzie Europy i w USA i wyciągnąć
> wnioski.
Widzę, że potrafisz porównać, tylko wnioski Ci słabe wychodzą. Po
pierwsze to spróbuj porównać poziom sprzedaży w poszczególnych krajach.
Jak się sprzedaje 1000 laptopów w miesiącu z marżą 100zł na każdym to
jest super, ale gdy nie schodzi nawet 100, to marża musi być "nieco"
wyższa, żeby się wszystko kręciło. Niestety poziom cen sprzedaży, czy
najmu nieruchomości mamy światowy, pensje też wszyscy chcieli by mieć
światowe, tylko brać na to wszystko nie ma skąd.

--
Pozdrawiam
Maciek