Re: RAM czy grafika ?

Autor: Tosiek <antoni.baran_at_gazeta.pl>
Data: Sun 23 May 2010 - 12:07:02 MET DST

Witam

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości

> Wydajność i słupek po lewej na dole oraz liczba pod nim -- to
> powie Ci, ile potrzebujesz pamięci wirtualnej. Nie oznacza to, że
> tyle potrzebujesz RAMu, ale jeśli RAMu masz tyle, ile pokazuje ten
> słupek, to raczej możesz obywać się w ogóle bez pliku stronicowania.
> Nie oznacza to, że należy wyłączyć SWAPowanie, ale oznacza, że dysk
> nie będzie niepotrzebnie szarpany. Jeśli RAMek masz mniej, może (nie
> musi) okazać się, że zwiększenie RAMek da dobre efekty.
Nawet wg powyższych wskazówek interpretacja tego co zobaczyłem przekracza
moją świadomość.
Widziałem, że przy otwarciu Corela bez pliku, użycie pliku stronicowania
wynosi 569 MB. Wczytywanie wielu plików kilkunasto MB, podnosi tą wartość
ale nie przekracza ona 1 GB czyli zainstalowanego RAMu. Dopiero plik 53 MB
daje ponad 900 MB stronicowania. Otwieranie kolejnych (razem blisko 100 MB)
zwiększa stronicowanie ale niewiele ponad 1 GB.
Uprzejmie proszę o interpretację.
Z prędkością wczytywania jest tak, że pierwszy raz otwierany plik wchodzi
dłużej lub krócej w zależności od jego ciężaru, a ponowne jego otwarcie jest
błyskawiczne, co też zależy od czasu i ilości czynności wykonanych w tzw.
międzyczasie. To chyba jest normalne, ale wspominam o tym by "chyba" nie
było moją chybioną interpretacją.

> Skoro masz kartę z własną pamięcią, nie wymieniaj jej.
To jest karta zintegrowana z płytą więc rozumiem, że ona nie ma własnej
pamięci, a 256 MB to przydział RAMu.
Pytanie zmierzało do określenia np. firmy, parametrów lub iinych
okoliczności dobieranej do współpracy karty, co by się nie pogryzły.

Z pozdrowieniami
Tosiek