Re: RAM czy grafika ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 22 May 2010 - 18:10:22 MET DST

"Tosiek" ht8n8f$s1v$1@inews.gazeta.pl

> No to zrobie tak:
> Najpierw wymienię/dołożę pamięci,
> jak jeszcze będzie gawędzić to pomyśle o karcie.

Najpierw uruchom coś na kształt Menadżera zadań -- w WXP robi
się to na przykład poprzez CtrlAltDel i zobacz, czy potrzebujesz
więcej pamięci -- prawie na pewno potrzebujesz.

    Wydajność i słupek po lewej na dole oraz liczba pod nim -- to
powie Ci, ile potrzebujesz pamięci wirtualnej. Nie oznacza to, że
tyle potrzebujesz RAMu, ale jeśli RAMu masz tyle, ile pokazuje ten
słupek, to raczej możesz obywać się w ogóle bez pliku stronicowania.
Nie oznacza to, że należy wyłączyć SWAPowanie, ale oznacza, że dysk
nie będzie niepotrzebnie szarpany. Jeśli RAMek masz mniej, może (nie
musi) okazać się, że zwiększenie RAMek da dobre efekty.

> He, he, ale może być "expres"- cokolwiek to znaczy. U mnie jest NVIDIA GeForce 6100 nForce 400 (256 MB). Czy to nie jest ten
> expres? Wypytuję co można do mojej dołożyć, żeby się nie pogryzły.

Skoro masz kartę z własną pamięcią, nie wymieniaj jej.

> Święte słowa :)
> Na XP przesiadłem się dopiero tuż przed 2SP i mogę powiedzieć, że nie miałem żadnych problemów.

Nie wiem, co to 2SP -- drugi serwispak?
Ja z WXP miałem tylko takie problemy, że nie miałem sterowników
do kart dźwiękowej i do skanera. Do skanera HP przysłał płytkę
CD pocztą tradycyjną, do dźwięku sterowniki pojawiły się na
stronie... Teraz używam WXP, WXPSP2 i WXPSP3... Im wyższy SP,
tym więcej żre pamięci.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'