Re: RAM czy grafika ?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 22 May 2010 - 13:51:36 MET DST

"Tosiek" ht88tt$afd$1@inews.gazeta.pl

> Jeśli dobrze zrozumiałem to pamięć na karcie wykorzystywana jest głównie w grach

Ale tylko teksturowych. ;)

> i filmach - co mnie prawie nie interesuje. Przy grafice 2D głownie wykorzystywany jest RAM, stąd zdecydowane wskazania na zakup.
> Jeśli mam się tego trzymać to jest to do zaakceptowania, bo miałem wskazówki by dołożyć obojętnie jaką kartę byle z pamięcią i
> RAM, wtedy koszta byłyby duże.

Nie jest to prawdą. Ani karta z własną pamięcią nie jest droga, ani sama
pamięć nie jest droga. Prawdą jednak jest, że najnowsze karty graficzne
są piekielnie drogie. :) Nie musisz inwestować w najszybsze (dla Ciebie
to bezwartościowe) i najnowsze karty. :) Może być wycofywanym modelem,
a nawet kartą z demobilu. :) To nie majtki -- więc używane nie brzydzi. :)

> Aha były wątpliwości, używam Corela 12, z Draw nie mam żadnych problemów, Photopaint z plikami naście MB radził sobie przyzwoicie,
> dopiero po przekroczeniu 20 + coś w tle, zaczął się ślimaczyć.
> Jeśli chodzi o przydział pamięci, mam ustawione na 60%. Czasem razem z Corelem otwieram inne programy np. Worda, przekształcanie
> na PDFa, FTP itp.

Ale zazwyczaj ;) nie używasz wszystkiego naraz. :)
(bo masz tylko jedną klawiaturę)

Najgorsze są przeglądarki i strony oflaszowane po brzegi.
Taka przeglądarka spokojnie może pochłonąć i 2 GiB RAMek!!!
Warto ignorować oflaszowane strony. :) Statycznych możesz
otwierać dowolnie dużo -- co najwyżej legną na SWAPowym
pliku dysku... Dynamiczne raz za razem muszą (może nie
muszą) być rwane przez CPU, co je ciągnie do RAMek,
i co mocniej obciąża CPU, zabierając moce innym
aplikacjom i zazwyczaj podnosząc temperaturę CPU....

> więc nie wiem czy można ustawić więcej. Przecież Windows też potrzebuje.
> A propos Windowsa, reklamują siódemkę jako mniej pamięciożerną

Od ósemki? :) Ponoć to prawda. ;) A może od dwóch siódemek?

> i kompatybilną wstecz. Może zainstalowanie jej też by troche poprawiło?

Na pewno tak -- sytuację finansową Gatesa poprawia każda instalacja
jego nowego produktu, ale ponoć on nie należy do najbiedniejszych. ;)

> A jeśli chodzi o stabilność, macie jakieś doświadczenia?

Tak -- zwykle mija sporo czasu od wypuszczenia,
zanim jakiś system staje się stabilny.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'