Re: RAM czy grafika ?

Autor: Tosiek <antoni.baran_at_gazeta.pl>
Data: Sat 22 May 2010 - 11:42:25 MET DST

Witam

Różne zawirowania tak mną zakręciły, że na trzy dni wyleciałem z koputera.
Dzięki za wsparcie.
Jeśli dobrze zrozumiałem to pamięć na karcie wykorzystywana jest głównie w
grach i filmach - co mnie prawie nie interesuje. Przy grafice 2D głownie
wykorzystywany jest RAM, stąd zdecydowane wskazania na zakup. Jeśli mam się
tego trzymać to jest to do zaakceptowania, bo miałem wskazówki by dołożyć
obojętnie jaką kartę byle z pamięcią i RAM, wtedy koszta byłyby duże.
Aha były wątpliwości, używam Corela 12, z Draw nie mam żadnych problemów,
Photopaint z plikami naście MB radził sobie przyzwoicie, dopiero po
przekroczeniu 20 + coś w tle, zaczął się ślimaczyć.
Jeśli chodzi o przydział pamięci, mam ustawione na 60%. Czasem razem z
Corelem otwieram inne programy np. Worda, przekształcanie na PDFa, FTP itp.
więc nie wiem czy można ustawić więcej. Przecież Windows też potrzebuje.
A propos Windowsa, reklamują siódemkę jako mniej pamięciożerną i
kompatybilną wstecz. Może zainstalowanie jej też by troche poprawiło? A
jeśli chodzi o stabilność, macie jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam
Tosiek