Re: Komputery z Castoramy

Autor: bagno <bagno_at_o2.pl>
Data: Thu 20 May 2010 - 22:40:26 MET DST

Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości
news:ht4524$1eqs$3@news.mm.pl...

> Trafiłeś na nieświadomego swoich praw sprzedawcę lub sprzedawca wcześniej
> określił w opisie swojej aukcji/sklepu internetowego możliwość zwrotu
> (wolno mu)
> W zwykłym sklepie jeśli produkt spełnia opisywane przez producenta cechy,
> nie masz prawnie takiej możliwości (chyba że sprzedawca się na to godzi
> ale to jego indywidualna decyzja nie wymuszona prawem)

Jasne. Chodzi konkretnie o sklep agito ktory najwyrazniej zna i
respektuje prawo. Mowa byla oczywiscie o sklepie internetowym.

"Art. 2. 1. (1) Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa,
może
od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na
piśmie
w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od
umowy za
zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. (2) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
konsument
 jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega
zwrotowi w
stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
zarządu.
Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu
dni. Jeżeli
konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
ustawowe od
daty dokonania przedpłaty."

Oznacza to ni mniej ni więcej, że towar może być rozpakowany
i używany. Natomiast połamanie go na 7 części przekracza już
granice zwykłego zarządu.