Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Wed 19 May 2010 - 15:07:41 MET DST

Dnia Wed, 19 May 2010 14:07:00 +0200, Marek napisał(a):

> Tak, zdaję sobie sprawę z istnienia tych mechanizmów. Jednakże ten komputer
> a także mój własny nie miały kompletnie niczego instalowanego poza patchami
> i innymi uaktualnieniami (głównie systemu). Ciężko więc nawet poszukać
> winowajcy.

Jak to nie mialy niczego instalowanego? Korzystasz z komputera z golym
systemem?

> Ponadto nawet zakładając ich wpływ to ciężko jest mi sobie wyobrazić
> dlaczego po zainstalowaniu systemu od zera z bieżącymi wersjami softu (a
> więc ze wszystkimi poprawkami, które i tak wcześniej były zainstalowane)
> wszystko zaczyna normalnie działać. Na wspomnianym laptopie IE ładuje się
> obecnie jakieś 2-3 minuty. Po reinstalce przypuszczam, że będzie to ok. 30s
> jak po reinstalkach bywało (to nie jest szybki komputer).

Trudno rzec, ja system instaluje raz na dwa-trzy lata lub gdy mam awarie
podzespolu (ostatnio dysk mi padl, ale udalo sie system przerzucic bez
reinstalacji), a softu mam ogromne ilosci poinstalowane (menu start ma do 3
kolumn ;-) i nie zauwazam jakiegos znacznego zamulania.
Za to moze to robic rootkit lub trojan. Raz mnie rootkit dopadl, nod32
przepuscil, caly weekend walczylem z gownem, potem zglosilem do eseta i po
kilku godzinach rootkit zostal wykryty w pliku, ktory mnie zarazil. No i
wtedy, gdy ten rootkit hasal komp naprawde zachowywal sie bardzo dziwnie, w
tym takze byl zamulony i np. aplikacje sie samoczynnie zamykaly.

> Czy sądzisz, że to możliwe aby aż do tego stopnia ewentualne podwieszone
> aplikacje hamowały system? Co się może z nimi dziać po reinstalacji?
> Dlaczego przestają przeszkadzać? ...

Jesli po reinstalacji sa dokladnie te same aplikacje i nie mula to przyczyna
nie lezy raczej w aplikacjach.

> no i dlaczego obciążenie CPU tego nie sygnalizuje?

Obciazenie moze sie rozkladac pomiedzy wszystkie procesy, bo de facto hook
dziala w konktekscie kazdego procesu.
Jednak jesli _calkowite_ obciazenie procka tez jest niskie to coraz bardziej
wyglada na rootkita, ktory po prostu oszukuje system podstawiajac falszywe
dane pod funkcje odczytujace obciazenie proca. A jak z temperaturami rdzeni?
Czy wentylator kreci mocniej niz po instalacji?

--
pozdrawiam
Norbert