Re: Czy taka zmiana ma sens - dyski

Autor: W.P. <laurentp_at_wp.pl>
Data: Fri 21 May 2010 - 22:49:34 MET DST

Użytkownik Konrad N.S. napisał:
> Czy taka zmiana jest mozliwa??
>
> W komputerze są dwa dyski (przyjmijmy) niewymienne, na stałe.
> Jeden z nich to C: a drugi to D:
>
> C;, jako systemowy, jest bardzo mały, po zainstalowaniu systemy XP Home
> dysk jest niemla w 100% zpaisany po ściągnięciu wszystkich poprawek.
> Natomiast dysk D: jest dwukrotnie większy.
>
> Pytane:
>
> Czy można te dyski zamienić?
> Nie umiem tego nazwać, ale czy można im nadać takie znaczenie, żeby ten
> większy D stał się systemowym i działał jako dysk głóny, tak jak
> dotycghczasowy C?
> [...]
<ciach>

Ostatnio robiłem coś podobnego (ale nie identycznego, na "blaszaku").
Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi:

0). backup "C" i "D",
1). klonowanie C: na D: takim fajnym toolsem z Ultimate Boot CD,
2). kasowanie OBU sygnatur dysków, zdjęcie partycji z C:

3). zmiana kolejności bootowania z C: na D: (o ile ten laptop to
potrafi, a od tego wszystko zależy).
4). boot Win$, niech sobie wykryje sprzęt - ew (JAK???) zmienić w Win$,
żeby literka C była na miejscu.
5). założenie partycji na C, formatowanie, "nazwanie" jej D:
6). odtworzenie zawartości D z backupu.

Jak tak się nie da, to zostaje jeszcze jeden pomysł...

W.P.