Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Mon 17 May 2010 - 23:03:36 MET DST

Dnia Mon, 17 May 2010 19:34:39 +0200, Marek napisał(a):

> No i wniosek w tym artykule, pokrywający z tym co sam pomierzyłem ... lecz
> nie dowierzałem otrzymanym wynikom: macierz na 2 tych dyskach mniej więcej
> odpowiada dobremu SSD. Moje w/w niedowierzanie w kontekscie danych
> katalogowych SSD (bo nie mam niestety osobistych doświadczeń) skłoniło mnie
> do inicjacji niniejszego wątku. Oto cytat z podsumowania artykułu:
>
> "Jeśli już ktoś zdecyduje się na macierz zwykłych dysków, to najlepszym
> rozwiązaniem będą dwa 500 GB F3 Samsunga. Taka macierz często będzie
> dorównywała w odczycie nośnikowi SSD, a pod względem prędkości zapisu
> [...]

Tylko ani slowa o czasie dostepu (najwazniejszej rzeczy jesli sie nie mieli
wielkimi plikami, np. video czy audio) - to raz. Dwa to fakt, ze raid 0 jest
bardzo niepewny, bo potrafi dublowac bledy odczytu z jednego dysku na drugi,
oraz awaryjnosc ukladu wzrasta o 100% (przy dwoch dyskach), trzy - najlepiej
miec zewnetrzny kontroler, zeby po zmianie mobo nie miec problemu z
odtworzeniem macierzy, a to bardzo podnosi koszt zabawy.

--
pozdrawiam
Norbert