Re: Ukryta partycja

Autor: Jurek W <jurwaw_at_klub.chip.pl>
Data: Fri 14 May 2010 - 00:27:48 MET DST

Użytkownik "Janusz" <janusz1930@onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hsh4j8$ru7$1@news.onet.pl...

> Sprawa przedstawia się tak: z laptopem nie otrzymałem żadnych płyt
> instalacyjnych. Podczas pierwszego uruchomienia, pokazał się komunikat,
> żeby dobrze zastanowić się nad wyborem języka i podziałem dysku na
> partycje, gdyż jest to czynność nieodwracalna?!
> Posiadam opcję przywrócenia stanu komputera w chwili zakupu, ale partycja
> D pozostaje nieruszona. W tej chwili mi to nie przeszkadza, ale czy
> wiecznie będę skazany na taki podział dysku? Zainstalowałem Partition
> Magik 8.0, ale musiałem usunąć, ponieważ, dopiero po instalacji, ukazywał
> [...]
Na ogół zakupując lapka z systemem nie dostajesz płytek. Program
instalacyjny spreparowany na Twojego laptopa znajduje się na partycji
ukrytej. Po zainstalowaniu systemu płyty, które mogą się przydać powinieneś
sobie sam wypalić, bez wątpienia Twój laptop oferuje Ci tę możliwość.
Poczytaj instrukcję. Wybacz dokładnej recepty Ci nie podam, Samsungów
jeszcze nie używałem. Każdy z producentów laptopów z preinstalowanym
systemem ma swoje rozwiązania specyficzne dla rodziny laptopów. Inaczej to
wygląda w Acerach, inaczej w HP, bez wątpienia jeszcze inaczej w Samsungach.
Powtarzającym się jest rozwiązanie instalacji systemu z ukrytej partycji
serwisowej i możliwość stworzenia płyt awaryjnych.
Przede wszystkim najważniejsze są płytki, za pomocą których w razie
jakichkolwiek kłopotów będziesz mógł przywrócić komputer do domyślnych
ustawień fabrycznych. Najlepiej płytki o których Ci piszę wykonać jako jedną
z pierwszych czynności po postawieniu systemu operacyjnego. Jest to niejako
zestaw kół ratunkowych chroniących Cię przed skutkami ewentualnych Twoich
błędów. Ukrytej (ukrytych) przez producenta partycji serwisowych najlepiej
nie ruszaj, chyba, że w razie czego potrafisz je przywrócić.
Jak piszesz masz laptopa z Windowsem 7 HP. Zapomnij o Partition Magicu
używając Windowsy późniejsze niż XP. Ten program już od lat nie jest
rozwijany. Są dostępne również freeware narzędzia partycjonujące. Nie
napisałeś czy Twoja Siódemka jest 32 czy 64 bitowa, to jest istotne, nie
wszystkie partycjonery po Windowsami 64 bitowymi możesz używać.

Pozdrawiam.

Jurek W