Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Wed 12 May 2010 - 10:24:59 MET DST

Dnia Wed, 12 May 2010 07:36:39 +0200, MC napisał(a):

> Prawdopodobnie mierzysz konfigurację RAID-ową. Dwóch albo większej liczby
> dysków. W niektórych RAID-ach transfery się dodają. 260MB/s nie jest w
> stanie przenieść jeden interfejs SATA II, który ma co prawda 300MB/s, ale
> razem z komendami.

Tak, to prawda - to są 2 dyski konkretnie, które nazwałem w pierwszym
poście "rozwiązaniem na dyskach tradycyjnych" aby nie ograniczać się do
rozważań w jednym kierunku. Czy w związku z tym, że przyspieszyłem sobie
sprzęt w ten sposób pomiar nie mówi prawdy o prędkości tandemu?

Aha - jest jeszcze jedna kwestia. Gigabyte wprowadził jakąś technologię
Extreme Hard Drive dla macierzy dyskowych. Korzystam z tego trybu. Nie wiem
co to oznacza w praktyce ale może mieć znaczenie w pomiarach.

Ewidentnie jest tak, że trędkość pokrywa się z tym co napisali w katalogu:
wąskim gardłem jest łacze cache dysku <-> nośnik, które wynosi ok 250MB/s.
Może to zbieg okoliczności.

> Powiedziałbym, że wady SSD zostały tam złośliwie wyeksponowane. A rada, żeby
> przed testem całą powierzchnię SSD kilkakrotnie zapisać losowymi danymi jest
> bzdurna. Wygląda mi to raczej na reklamę jednego darmowego programu. Można
> się zgodzić jedynie z konkluzją.

No i stąd problem... Jeśli publikowane są skrajnie różne informacje to
trudno polegać na czymkolwiek i trzeba zdać się na eksperymentowanie na
własnym portfelu. Trochę to chore... :-(