Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 12 May 2010 - 11:20:28 MET DST

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości
news:1louwjb0dy5s$.1bkhmicpymer3$.dlg@40tude.net...

> Tak, to prawda - to są 2 dyski konkretnie, które nazwałem w pierwszym
> poście "rozwiązaniem na dyskach tradycyjnych" aby nie ograniczać się do
> rozważań w jednym kierunku. Czy w związku z tym, że przyspieszyłem sobie
> sprzęt w ten sposób pomiar nie mówi prawdy o prędkości tandemu?
> Aha - jest jeszcze jedna kwestia. Gigabyte wprowadził jakąś technologię
> Extreme Hard Drive dla macierzy dyskowych. Korzystam z tego trybu. Nie
> wiem
> co to oznacza w praktyce ale może mieć znaczenie w pomiarach.

O prędkości tandemu świadczy, ale ty chcesz porównywać technologie. Więc nie
porównuj dwóch dysków spiętych w RAID z pojedynczym dyskiem ssd. Włóż dwa
półprzewodnikowe, to będzie uczciwiej. Albo jeden na jeden.

> Ewidentnie jest tak, że trędkość pokrywa się z tym co napisali w katalogu:
> wąskim gardłem jest łacze cache dysku <-> nośnik, które wynosi ok 250MB/s.
> Może to zbieg okoliczności.

Wyłącznie zbieg okoliczności. W istocie masz przecież dwa dyski i dwa takie
łącza.

> No i stąd problem... Jeśli publikowane są skrajnie różne informacje to
> trudno polegać na czymkolwiek i trzeba zdać się na eksperymentowanie na
> własnym portfelu. Trochę to chore... :-(

Zależy kto publikuje. Poza tym SSD jeszcze nie wyszło z choroby wieku
dziecięcego. Na przykład w ostatnim kontrolerze SandForce obalono
dotychczasowe tezy jakoby dobry SSD musiał mieć gigantyczny cache. SandForce
tego nie ma, a mimo tego jest lepszy. Jeszcze pewnie czeka nas kilka
rewolucji zanim technologia dopracuje się najlepszego rozwiązania.