Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 12 May 2010 - 07:36:39 MET DST

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości
news:1rof575vrj4pm.dh4p801q080m.dlg@40tude.net...

> W zasadzie tylko te, które podają w kartach katalogowych: prędkość zapisu,
> odczytu, czas dostępu. Nie zajmowałem się pomiarami więc stąd ten wątek.

> No widzisz... mamy różne dane. Powstaje mętlik. U mnie średni transfer w/g
> 2 programów wynosi 214MB/s. Przy blokach danych 32kB wzwyż transfer wynosi
> ok 260MB/s.
>
> http://img34.imageshack.us/img34/5807/testatto.jpg
>
> HDTach pokazał mi dokładnie to samo. Nie wiem co jest więc źle. Skąd te
> rozbieżności.

Prawdopodobnie mierzysz konfigurację RAID-ową. Dwóch albo większej liczby
dysków. W niektórych RAID-ach transfery się dodają. 260MB/s nie jest w
stanie przenieść jeden interfejs SATA II, który ma co prawda 300MB/s, ale
razem z komendami.

> ...no i ich trwałość ponoć jak się przed chwilą dowiedziałem z artykułu:
>
> http://www.storagefocus.pl/porady-ekspertow/dyski-macierze-dyskowe/cala-prawda-o-wydajnosci-twardych-dyskow-ssd

Powiedziałbym, że wady SSD zostały tam złośliwie wyeksponowane. A rada, żeby
przed testem całą powierzchnię SSD kilkakrotnie zapisać losowymi danymi jest
bzdurna. Wygląda mi to raczej na reklamę jednego darmowego programu. Można
się zgodzić jedynie z konkluzją.