Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 12 May 2010 - 07:20:01 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
news:hscivk$jh7$1@news.onet.pl...

> A jak z ich trwałością - co pierwsze padnie: mechanika dysku, czy
> wyczerpanie ilości zapisów SSD?

Nie znam przypadku defektu dysku SSD z tego powodu. Wydaje mi się, że to
przestaje być problemem. Jeszcze niedawno było trochę teoretycznie dużo
trwalszych pamięci jednopoziomowych w dyskach przeznaczonych na rynek
konsumencki. Teraz są już tylko tańsze - wielopoziomowe.
Po drugie od wprowadzenia siódemki na dyskach SSD nie wykonuje się tych
czynności, które je nadmiernie eksploatują. W starszych systemach można te
rzeczy (np. defragmentację) wyłączać.
Po trzecie SSD mają gigantyczne jak na swoje pojemności pamięci podręczne.
Tam też koncentruje się ruch.
Pomimo tego nie postawiłbym złamanego szeląga że SSD będzie bardziej trwały
niż dysk mechaniczny. Niemniej jednak to także jest problemem finansowym.