Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Wed 12 May 2010 - 07:06:53 MET DST

Użytkownik "Marek" <brak@email.com> napisał w wiadomości
news:18gunm6pe0e7s.1e9irs5orodj0$.dlg@40tude.net...

> Przed chwilą znalazłem ciekawy artykuł o wadach dysków obu typów i jak
> liczyć prawdziwą wydajność HDD. Pomyślałem sobie, że artykuł może Ciebie i
> grupowiczów zainteresować. Ze zdumieniem wyczytałem, że SSD mają problem z
> trwałością.
>
> http://www.storagefocus.pl/porady-ekspertow/dyski-macierze-dyskowe/cala-prawda-o-wydajnosci-twardych-dyskow-ssd

Niestety jest tam parę błędów. Między innymi taki, że zapis wymaga
wcześniejszego kasowania. Otóż nie wymaga kasowania jeśli zapisuje się do
czystej strony. I na tym polega cała sztuka utrzymywania SSD w dobrej
kondycji: trzeba kondensować dane w już zajętych stronach, żeby mieć dużo
wolnych. To primo,
A po drugie rzeczywiście komórki pamięci mają skończoną liczbę zapisów
(chociaż ostatnio coraz większą) i dlatego mamy system rozkładający te
zapisy po równo. Inaczej mówiąc ten sam adres na dysku widziany od strony
systemu operacyjnego może dotyczyć całkiem innych komórek.