Re: Jaki jest sens stosowania dysk贸w SSD?

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_onet.pl>
Data: Mon 10 May 2010 - 20:00:03 MET DST

W dniu 2010-05-10 14:36, Marek pisze:
> [...]
>
> Kiedy艣 kto艣 mi doradzi艂 abym kupi艂 sobie SSD dla partycji startowej je艣li
> chcia艂bym aby system szybko wstawa艂 (o XP oraz W7 by艂a mowa). Ot贸偶
> analizuj膮c parametry techniczne rozwi膮za艅 realizowanych na dyskach
> tradycyjnych i SSD nie dostrzeg艂em zalet tych drugich. Te ta艅sze SSD s膮
> nawet czasem kilkukrotnie wolniejsze. Najdro偶sze s膮 tak samo szybkie
> natomiast ich cena jest niepor贸wnywalna z tradycyjnymi dyskami. Je艣li
> kryteria oceny przydatno艣ci SSD s膮 inne ni偶 odporno艣膰 na upadek lub ci臋偶ar
> dysku, to jaka inna motywacja mo偶e powodowa膰 ch臋膰 nabycia takiego dysku?

Trudno si臋 oprze膰 wra偶eniu, 偶e dyski SSD s膮 robione z my艣l膮 o laptopach.
Tak wi臋c tu cichsza praca b臋dzie zauwa偶alna, a nie w stacjonarnym, gdzie
wyje kilka wiatrak贸w. Brak cz臋艣ci mechanicznych powoduje, 偶e d艂u偶ej
wytrzyma taki dysk na zasilaniu bateryjnym. A pakowanie dysku SSD do
stacjonarnego komputera to faktycznie nie ma sensu.