Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Mon 10 May 2010 - 14:36:50 MET DST

Witam,

Przy niedawnej okazji dyskusji na temat wydajności tradycyjnych dysków
powstał wątek dysków SSD, który chciałbym rozwinąć teraz.

Kiedyś ktoś mi doradził abym kupił sobie SSD dla partycji startowej jeśli
chciałbym aby system szybko wstawał (o XP oraz W7 była mowa). Otóż
analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na dyskach
tradycyjnych i SSD nie dostrzegłem zalet tych drugich. Te tańsze SSD są
nawet czasem kilkukrotnie wolniejsze. Najdroższe są tak samo szybkie
natomiast ich cena jest nieporównywalna z tradycyjnymi dyskami. Jeśli
kryteria oceny przydatności SSD są inne niż odporność na upadek lub ciężar
dysku, to jaka inna motywacja może powodować chęć nabycia takiego dysku?