Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 10 May 2010 - 21:19:44 MET DST

Dnia Mon, 10 May 2010 20:00:03 +0200, Tomaszek napisa³(a):

> Trudno siê oprzeæ wra¿eniu, ¿e dyski SSD s± robione z my¶l± o laptopach.
> Tak wiêc tu cichsza praca bêdzie zauwa¿alna, a nie w stacjonarnym, gdzie
> wyje kilka wiatraków.

Czy ja wiem... ja dysku Seagate ST9320421AS w swoim Lenovo R51 tak¿e w
ogóle nie s³yszê. Wentylatorów zreszt± te¿ nie. Choæ chyba siê jednak
(trochê) krêc±.

> Brak czê¶ci mechanicznych powoduje, ¿e d³u¿ej
> wytrzyma taki dysk na zasilaniu bateryjnym. A pakowanie dysku SSD do
> stacjonarnego komputera to faktycznie nie ma sensu.

Brak czê¶ci mechanicznych w istotny sposób mo¿e pomóc w zapobie¿eniu
awariom dysku podczas przenoszenia notebooka, natomiast nie ma to
praktycznie ¿adnego prze³o¿enia na oszczêdno¶æ energii. Kiedy¶ robiono
takie testy i wysz³o na to, ¿e sporo dysków SSD ci±gnie wiêcej pr±du od
dysków hdd, zw³aszcza tych wyprodukowanych w nowoczesnych,
energooszczêdnych technologiach. Prawd± jest jednak i to, ¿e przy tym
samym zu¿yciu energii s± one jednak wydajniejsze, tak wiêc mo¿na
powiedzieæ, ¿e efektywniej wykorzystuj± ka¿dy wat zu¿ytej energii.

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-hdd-battery,1955-12.html

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadaj±c na priv zmieñ px na pl/