Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Jacek 'Jacoj' Jakubowski <jacojj_at_poczta.fm>
Data: Sun 16 May 2010 - 22:16:54 MET DST

Marek wrote:
> Witam,
>
> Przy niedawnej okazji dyskusji na temat wydajności tradycyjnych dysków
> powstał wątek dysków SSD, który chciałbym rozwinąć teraz.
>
> Kiedyś ktoś mi doradził abym kupił sobie SSD dla partycji startowej jeśli
> chciałbym aby system szybko wstawał (o XP oraz W7 była mowa). Otóż
> analizując parametry techniczne rozwiązań realizowanych na dyskach
> tradycyjnych i SSD nie dostrzegłem zalet tych drugich. Te tańsze SSD są
> nawet czasem kilkukrotnie wolniejsze. Najdroższe są tak samo szybkie
> natomiast ich cena jest nieporównywalna z tradycyjnymi dyskami. Jeśli
> [...]

Na PCLabie jest ciekawy test HDD vs. SSD vs. RAID
http://pclab.pl/art39411.html

Przy obecnych cenach dysków SSD trzeba dobrze się zastanowić czy ich zakup
przyniesie _zauważalną_ poprawę wydajności w porównaniu do tradycyjnych HDD,
szczególnie tych spiętych w RAID. W typowych (domowych) zastosowaniach
możemy być mocno rozczarowani... Ich główną zaletą jest bardzo krótki czas
dostępu co przy pewnych zastosowaniach (np. bazy danych) może im dawac dużą
przewagę nad HDD, z drugiej strony za cenę SSD można sporo RAMu kupić, (na
bufory dyskowe) a RAM jest znacznie szybszy od SDD :-)

Reasumując: najlepiej pożyczyć SDD/RAM/RAID i samemu sprawdzić :-)

Pozdrawiam

--
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: j a c o j j @ p o c z t a . f m ]
Prawo Murphy'ego: